Nieuwsbrief 3

Welkom bij de derde editie van de nieuwsbrief van Papier.be!

Hierin kondigen we de terugkeer aan van Paper Talks, de succesvolle videoreeks waarin nieuwe en bekende gezichten uit de paperketen vertellen wat papier betekent in hun professioneel én persoonlijk leven. Maak ook kennis met ons derde lespakket, dat Papier.be in samenwerking met GoodPlanet in december lanceert. In dit gratis pakket tonen wij het verband aan tussen papier en maatschappij. Verder in deze publicatie boeiend nieuws uit de wereld van papier en karton. Zo lanceert Two Sides de anti-greenwashing, zien we traditionele reclame opnieuw groeien, lezen jongeren massaal boeken dankzij TikTok, start PEFC met de wereldwijde campagne ‘Responsible Packaging’ en blaast Papier.be 30 kaarsjes uit.
 
Veel leesplezier!
Firmin François & Marc Van den Eynde – Papier.be

Artikelen 

Zo bestrijd je volgens Two Sides het fenomeen ‘greenwashing’
Zeg greenwashing vaarwel dankzij de anti-greenwashing campagne van Two Sides. In enkele helder geformuleerde stappen kunnen misleidende beweringen geschrapt worden. Raadpleeg nu de handige tips en tricks van Two Sides!
Meer info
Succesreeks Paper Talks is terug!
Paper Talks is terug! Heel wat nieuwe en bekende gezichten uit de papierketen vertellen wat papier betekent in hun professioneel en persoonlijk leven: ongetwijfeld verfrissende inzichten voor iedereen die actief is in de papierketen en daarbuiten. Bekijk nu de eerste afleveringen!
Meer info
GoodPlanet Belgium en Papier.be stellen derde lespakket voor
Hoe leg je jongeren het verband uit tussen papier en maatschappij? Ons derde lespakket i.s.m. GoodPlanet Belgium beschikt alvast over het juiste materiaal. De module ‘Papier en Maatschappij’ heeft trouwens enkele nieuwigheden in petto. Lees meer.
Meer info
PEFC strijdt voor duurzame en ethisch verantwoorde verpakkingen
PEFC wil met de wereldwijde campagne ‘Responsible Packaging’ bedrijven en organisaties aanmoedigen om met duurzame verpakkingsoplossingen het verschil te maken. Het PEFC-label vormt de rode draad. Lees er alles over.
Meer info
Papier.be blaast 30 kaarsjes uit: in gesprek met Firmin François en Marc Van den Eynde
Papier.be blaast 30 jaar kaarsjes uit! Speciaal voor deze gelegenheid sprak WE Media met Voorzitter Firmin François en Honourary Board Member Marc Van den Eynde over de evolutie en toekomst van de papierketen. Maar wat met het digitaal tijdperk?
Meer info
Dit is waarom traditionele reclame opnieuw groeit
Print reclame is hot. Dat blijkt uit een nieuwe studie van Harvard Business Review. Maar waarom grijpen marketeers massaal terug naar papier? En kunnen traditionele en digitale reclame naast elkaar bestaan?
Meer info
Het mozaïekbos: een veerkrachtiger bos
Door de klimaatverandering kampen bossen met heel wat uitdagingen zoals droogte en ziektes. De bosbouwers van de KBBM (Koninklijke Belgische Bosbouwmaatschappij) willen bossen daarom weerbaarder maken met het concept ‘mozaïekbos’.
Meer info
Jongeren lopen storm voor boeken dankzij TikTok
Jongeren houden van TikTok en… Boeken! De hashtag #BookTok laat zien welke boeken ‘trending’ zijn. Ontdek welke invloed het veranderende leesgedrag van jongeren heeft op het business model van de boekensector. 
Meer info
Daar gaat Maya Einhaus, daar komt Anne-Sophie Carton
Maya Einhaus gaat na bijna vijftien jaar bij Papier.be op pensioen. Dat willen wij niet zomaar voorbij laten gaan, net zoals de komst van haar opvolger Anne-Sophie Carton.
Meer info