Eeuwig jonge multitasker

Van magazines en kranten tot boeken en gedichtenbundels: jong en oud lezen nog altijd graag op papier. Gedrukte informatie trekt onze aandacht als ‘traag’ medium en biedt ruimte voor diepgang, inzicht en reflectie. Kranten, magazines en boeken zijn bovendien het beste wapen tegen fake news. 

Papier versterkt de leesbeleving

De tastbaarheid van paier creëert een emotionele band waardoor we ons hechten aan de publicatie die we lezen. Papier vergroot de beleving van wat we lezen, maar het biedt ons ook momenten van mentale rust en versterkte concentratie in een wereld vol digitale prikkels.

Betrouwbaarheid in gedrukte vorm

Internationaal onderzoek wijst uit dat mensen vooral vertrouwen op gedrukte magazines en kranten. Ze helpen de lezers het nieuws beter te begrijpen en dieper inzicht in de actualiteit te krijgen.

Consumenten hebben het meeste vertrouwen in nieuws dat ze lezen in papieren kranten of magazines

73% van de consumenten is erg bezorgd over de toenemende desinformatie.

63% zegt dat krantenartikels hen helpen om een goed begrip en dieper inzicht te krijgen in een nieuwsfeit.

Wegwijzers voor de geest

Het geheim van papier als informatiedrager zit in de mix van “mentale wegwijzers” die structuur brengen in wat je leest. Negen op de tien studenten gebruiken daarom papier om te noteren of studeren.

Een beleving voor het hart... 8 op 10 lezen graag op papier, omdat ze houden van het gevoel van papier
6 op de 10 kopen boeken omdat ze die graag zien staan
De geur van papier is belangrijk in de leeservaring
Het geluid van papieren bladzijdes is ook belangrijk
... en het hoofd Informatie op papier kunnen we beter begrijpen en onthouden omdat lezen op papier het concentratievermogen aanscherpt