Kracht zit in aandacht

Papier is een sterk bindmiddel tussen mensen. Het is laagdrempelig en heeft een hoge intuïtieve en emotionele impact. Zelfs in deze digitale tijden drukken veel mensen en bedrijven nog digitale documenten af op papier.

De emotie van papier

Een persoonlijke brief of wenskaart toont een grote betrokkenheid omdat de schrijver de tijd neemt om zijn boodschap over te brengen. Een tekst op papier maakt de informatie letterlijk tastbaar en zoveel rijker aan emotie.

1 op 3 zou graag meer op papier kunnen regelen
80% ontvangt nog altijd liefst een papieren wenskaart voor eindejaar

Meer aandacht voor een bericht

Papier gaat over inspireren, informeren en een relatie bouwen. Het is tastbaar en tijdsintensief en net dat maakt het voor veel mensen erg waardevol. Die aantrekkingskracht van papier werkt zowel bij persoonlijke boodschappen op papier als bij gedrukte boeken, kranten, magazines, brochures en advertenties.

1 op 2 kan niet overweg met toepassingen zoals Doccle of Zoomit
1 op 5 vult zijn belastingaangifte op papier in
65% vindt dat een sms of bericht via Facebook of Whatsapp niet opweegt tegen een handgeschreven kattebelletje, Valentijnskaart of liefdesbrief.
1 op 2 koopt geregeld zaken dankzij de huisaan-huis folders

Papier is er voor iedereen

Het gebruiksgemak van papier blijft onovertroffen: iedereen die kan lezen en schrijven kan er mee aan de slag. De voornaamste reden: papier is tastbaar, herkenbaar en gemakkelijk in gebruik.

9 op de 10 doorbladeren wekelijks een huis-aan-huiskrant
6 op de 10 ontdekken nieuwe producten dankzij reclamefolders