Eén op twee Fransen kiest bewust voor reclamefolders

In 14 gemeenten in Frankrijk is sinds 1 september 2022 de verspreiding van reclamedrukwerk enkel toegestaan in brievenbussen die voorzien zijn van een Oui Pub-sticker. De sticker maakt deel uit van een experiment van de Franse overheid. Over twee jaar zal na een grondige evaluatie beslist worden of de Oui Pub-sticker in heel het land uitgerold zal worden of niet.

Uit het onderzoek van de CoSpirit Groupe blijkt alvast dat gedrukte reclamefolders populair blijven bij de Franse consument. Eén op de twee Fransen wil immers de ‘Oui Pub’ sticker plakken op de brievenbus om publicitaire folders te blijven ontvangen. Het onderzoek bevroeg ook 1.094 Fransen in de gemeenten die deelnamen aan het experiment en amper 2% onder hen die de sticker op hun brievenbus kleefden, zou een folder weggooien zonder deze gelezen te hebben. Dat is goed nieuws voor bedrijven die beroep doen op gedrukte folders. Want zij zien, nog steeds volgens het onderzoek, hun ROI met 16% toenemen.

Bron: https://cospirit.com/etude-catalogue-1-francais-sur-2-souhaite-poser-lautocollant-oui-pub/