Suske en Wiske in Boektopia: de Indrukmakers zetten papier in de schijnwerpers

Boektopia is veel meer dan een boekenbeurs: het is een feest van lezen, creativiteit en papier. Ook dit jaar was Febelgra weer aanwezig met zijn campagne “De Indrukmakers”, met als mascottes de beroemde Suske en Wiske. Deze iconische personages uit de Belgische strip begeleidden kinderen bij een reeks activiteiten rond de wereld van het drukwerk.

Jonge bezoekers werden uitgenodigd om deel te nemen aan workshops waar ze hun eigen stripboekomslag konden drukken, de geheimen van de typografie konden ontdekken, handmatige drukpersen konden bedienen en zelfs gepersonaliseerde posters konden maken. Het doel? Laten zien dat papier niet alleen een drager is, maar een levend materiaal, een bron van expressie en emotie.

Een campagne die jongeren aanspreekt

In een steeds digitaler wordende wereld herinnert dit initiatief ons eraan dat papier nog veel te bieden heeft, vooral aan de jongere generaties. Papier is zeker niet achterhaald, maar stimuleert de concentratie, bevordert de creativiteit en biedt een unieke zintuiglijke ervaring. Zoals de slogan van de campagne zo treffend zegt: “Papier prikkelt alle zintuigen.

De “Indrukmakers” willen kinderen ook bewust maken van de duurzaamheid van papier. Door middel van spelletjes en eenvoudige uitleg ontdekten ze dat papier recycleerbaar is, afkomstig is uit hernieuwbare bronnen en op circulaire wijze wordt geproduceerd. Een mooie manier om plezier en milieubewustzijn te combineren.

Suske en Wiske, ambassadeurs van papier

De keuze voor Suske en Wiske is niet toevallig. Deze tijdloze helden staan voor verbeelding, nieuwsgierigheid en avontuur. Ze zijn de perfecte metgezellen om kinderen liefde voor lezen en gedrukte media bij te brengen. In Boektopia worden ze ambassadeurs van een krachtige boodschap: papier is modern, duurzaam en onmisbaar.

Bronnen

De Indrukmakers gaan aan de slag met Suske en Wiske op Boektopia