Papier.be lanceert haar nieuwste communicatiecampagne ‘Natuurlijk Verpakt’ waarmee ze opinie-, beleidsmakers en experten wil informeren en sensibiliseren over de duurzaamheid van papier- en kartonverpakkingen.
Uit recent Europees onderzoek in opdracht van Papier.be en Two Sides blijkt dat papier en karton de populairste verpakkingsmaterialen zijn bij Belgische consumenten. Vier op de tien Belgen (40%) beschouwen deze materialen als de beste keuze voor het milieu. Hun voorkeur gaat vooral uit naar papier, karton en glas vanwege hun recycleerbaarheid, milieuvriendelijkheid en gebruiksgemak.
Deze bevindingen ondersteunen de boodschap van de campagne ‘Natuurlijk verpakt’, die tot doel heeft om papier en karton te positioneren als duurzame, innovatieve en toekomstbestendige verpakkingsmaterialen. De campagne wil niet alleen misvattingen ontkrachten, maar ook aantonen dat papier en karton een belangrijke rol spelen in de transitie naar een circulaire economie.
Papier en karton worden grotendeels tot volledig gemaakt van hernieuwbare grondstoffen en zijn quasi volledig recycleerbaar. Hierdoor behoren ze tot de meest duurzame verpakkingen op de markt.
Volgens Firmin François, voorzitter van Papier.be, is de boodschap duidelijk: “Consumenten willen verpakkingen die gemakkelijk te recycleren zijn en beter zijn voor de planeet. Ze verwachten dat merken en winkels hier nog meer werk van maken. Papier- en kartonverpakkingen, met hun hernieuwbare oorsprong en circulaire karakter, bieden daarbij een uniek voordeel.”
Ontdek hier de campagne ‘Natuurlijk verpakt’: Natuurlijk verpakt – Papier.be
Lees hier het persbericht over het onderzoek: Belg wil meer duurzame verpakkingen: papier, karton en glas favoriet – Papier.be