Papier.be lanceert campagne tegen greenwashing

Eerlijke communicatie over papier wordt steeds belangrijker. Consumenten worden namelijk dagelijks misleid door greenwashing. Greenwashing is een marketingtruc, het is zich maatschappelijk verantwoordelijker of groener voordoen dan wat een bedrijf of organisatie echt is. Het vormt een ernstige bedreiging voor het milieu en de maatschappij.

Met de greenwashing campagne, schijnt Papier.be het licht op bedrijven en organisaties die greenwashing hanteren in hun communicatie en verdedigen ze de papierketen. Met het verspreiden van krachtige boodschappen roept Papier.be consumenten op om misleidende milieuclaims en fake news te melden. Niet alleen België kampt met desinformatie en valse claims over papier maar ook andere Europese landen.

Volgens de ‘Trend Tracker Survey 2023’ van Two Sides Europe, heeft de meerderheid van de Europese consumenten misconcepties over de papier-, print -en verpakkingsindustrie. Het onderzoek toont aan dat 60% van de consumenten erin gelooft. Terwijl in de
werkelijkheid blijkt dat Europese bossen juist groeien. Slechts 18% van de Europese consumenten is zich ervan bewust dat het recyclingpercentage van papier Het bewustzijn van de Europese consument blijft groeien en Papier.be gaat hieraan bijdragen met de greenwashing campagne.


 

Bron: