Meaningful Media-onderzoek: printmedia zijn meest relevant voor de consument

Consumenten krijgen in printmedia (magazines en kranten) specifieke informatie en nieuws voorgeschoteld dat zich door hun vorm en inhoud onderscheiden van andere kanalen. Mensen beschouwen hierdoor printmedia als het meest relevant. Deze media scoren bovendien hoog op aandacht. Dat blijkt uit het nieuwe Meaningful Media-onderzoek van Havas in Nederland.

De voorkeur van de lezer gaat verder dan content alleen. Havas stelt vast dat advertenties op printmedia als relevanter ervaren worden door de consumenten dan advertenties op sociale media. Maar liefst 39% vindt hypertargetting op sociale media eng en 65% ervaart het gevoel dat het internet hen met een vergrootglas bekijkt.

Ook Mieke Berendsen, Business Development Manager Publishing bij DPG Media Advertising, merkt op hoe belangrijk printmedia zijn. Krantenwinkels worden volgens haar meer dan ooit als een essentiële sector gezien, zeker sinds Corona alle sectoren door elkaar heeft geschud. Magazines en kranten betekenen zo daadwerkelijk iets voor mensen en kunnen mensen verbinden.

Bron:
https://magazinemedia.be/havas-meaningful-media-printmedia-meest-relevant-voor-consument/?utm_source=nieuwsbrief+NL&